Pan Bog rządzi mię a nic mi nie dostanie

Psalm 23 (22)
"Wijilije za umarłe ludzie"
Pan Bog rządzi mię a nic mi nie dostanie, na mieśce pastwy tamo mię postawił.
Na wodzie potrzeźwienia wychował mię i duszę moję nawrocił.
Odwiodł mię po ścieżkach sprawiedliwości prze jimię swe.
Bo aczbych chodził śrzod cienia śmierci, nie będę się bać złości, bo ty ze mną jesteś.
Rozga twoja i laska twa mnie są pocieszyły.

Zgotowałeś przed mię stoł przeciwo tym, co mię smęcą.
Utuczyłeś w oleju głowę moję, a czasza moja upajająca przeczysta jest.
I miłosierdzie twe ze mną pojdzie wszech dni żywota mego,
Abych przebywał w domu Bożym na długie dni.
Tekst pochodzi z zaginionego podczas ostatniej wojny rękopisu Biblioteki Ordynacji Krasińskich w Warszawie (ok. 1520), zawierającego najstarsze polskie tłumaczenie officium defunctorum.

No comments:

Post a Comment