Do Ciebie, Panie, wznoszę moją duszę

Ps 25 - I Niedziela Adwentu C
Daj mi poznać, Twoje drogi, Panie, naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami.
Prowadź mnie w prawdzie według Twych pouczeń...
Pan wskazuje drogę grzesznikom, pokornych uczy dróg swoich.
Wszystkie ścieżki Pana są pewne i pełne łaski...
Można zatytułować Pslam 25 jako "Psalm Drogi", bowiem określenia "droga Pana", "Jego ścieżka" przeplatają się z prośbami: "Naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami", "prowadź mnie", "wskaż drogę".
Droga jest piękną alegorią życia człowieka. Czasem jest kręta i stroma, a czasem szeroka i przestornna - jak życie. Prowadzi na szczyty i przez doliny. Wskazuje na zmianę, dążenie do czegoś nowego, pragnienie poznania... czasem trzeba iść drogami, którymi jeszcze nikt nie przeszedł. 
W Adwencie szczególnie rozbrzmiewa wezwanie: "Przygotujcie drogę Panu, Jemu prostujcie ścieżki" (Łk 3, 4). Jest to więc czas rewizji naszych dróg - czas pytania siebie: dokąd zmierza nasze życie? 
Daj mi poznać, Twoje drogi, Panie, naucz mnie chodzić Twoimi ścieżkami. Prowadź mnie, Panie!

No comments:

Post a Comment