Mamy nadzieję w miłosierdziu Pana

Ps 33 (32) V Niedziela Wielkanocna, Rok A
Słowo Pana jest prawe, a każde Jego dzieło godne zaufania.
Możemy ufać słowu Pana! W Mowie Pożegnalnej, zapisanej w Ewangelii św. Jana (ten fragment jest czytany właśnie dzis, w V Niedzielę Wielkanocną), Jezus zapewnia uczniów, że Jego słowo nie zwodzi - że ufając Mu się nie zawiodą:
Niech się nie trwoży serce wasze. Wierzycie w Boga? I we Mnie wierzcie. W domu Ojca mego jest mieszkań wiele. Gdyby tak nie było, to bym wam powiedział. Idę przecież przygotować wam miejsce... (J 14, 1-12)

W swoim miłosierdziu Jezus nas prowadzi do Ojca. Pokazuje nam drogę, mało tego: On sam jest Drogą:
Znacie drogę, dokąd Ja idę. Odezwał się do Niego Tomasz: Panie, nie wiemy, dokąd idziesz. Jak więc możemy znać drogę? Odpowiedział mu Jezus: Ja jestem drogą i prawdą, i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej, jak tylko przeze Mnie. (jw)



Słowo Pana jest prawe, a każde Jego dzieło godne zaufania.
Kto we Mnie wierzy, będzie także dokonywał tych dzieł, których Ja dokonuję, owszem i większe od tych uczyni, bo Ja idę do Ojca. (jw)
Słowo Pana jest prawe, a każde Jego dzieło godne zaufania. 

No comments:

Post a Comment