Boże mój, Boże, czemuś mnie opuścił?

Ps 22 - VI Niedziela Wielkiego Postu - Męki Pańskiej
Żaden Psalm nie oddaje jak ten Męki Pańskiej. Jest Psalmem, którego słowa wypełniły się na Golgocie. I jest to Psalm, którym Jezus modlił się podczas agonii na krzyżu. 

Ps 22                                                                            Mk 15
Boże mój, Boże, czemuś mnie opuścił?
O godzinie dziewiątej Jezus zawołał donośnym głosem: Eloí, Eloí, lamá sabachtháni. To znaczy: Boże mój, Boże mój, czemuś Mnie opuścił?
Szydzą ze mnie wszyscy, którzy na mnie patrzą wykrzywiają wargi i potrząsają głowami
Ci zaś, którzy przechodzili obok, przeklinali Go, potrząsali głowami, mówiąc: Ej, Ty, który burzysz przybytek i w trzech dniach go odbudowujesz, zejdź z krzyża i ocal samego siebie.
«Zaufał Panu, niech go Pan wyzwoli, niech go ocali, jeśli go miłuje».
…drwili między sobą i mówili: Innych wybawiał, siebie nie może wybawić. Mesjasz, niechże teraz zejdzie z krzyża, żebyśmy widzieli i uwierzyli.
Sfora psów mnie opadła, otoczyła mnie zgraja złoczyńców.
Zaczęli pluć na Niego ... policzkowali Go … bili Go pięściami po twarzy ... oskarżali Go ... krzyczeli: Ukrzyżuj!
Przebodli moje ręce i nogi, policzyć mogę wszystkie moje kości. Dzielą między siebie moje szaty i los rzucają o moją suknię.
Ukrzyżowali Go i rozdzielili między siebie Jego szaty, rzucając o nie losy, co który miał zabrać.

No comments:

Post a Comment